Gulf Helicopters

Up

   

Her har vi hangaren og forpladsen, om sommeren når der var 50 graders på forpladsen, så sveder man som en hund, man har jo 50 grader fra oven og omkring 350 graders fra motoren.

   
  Så skulle jeg køles ned, og nej det er ikke vand.
     

Slingopgave, Tim Fisher er under maskinen for at Hooke på.

 
     
  Take Off.
     
Hver 600 timer skal der laves Boroskop inspektion af den varme del af motoren, der har man et fint lille kamera man putter ind igennem et lille specielt bøjet rør, røret er formet så man kommer derind hvor der kan forekomme revner, alt bliver så optaget på bånd til senere brug, hvis der findes revner skal man så til at tage beslutning om detn kan køre videre eller ej.  
     
  Denne kunne ikke køre videre, så laver man en Hot Section Insp. og alle dele med revner bliver så udskiftet, det er et spændende arbejde.
     
Tilbage til toppen.    
     

Sunset.

 
     
  Så skal float flasken fyldes op, der skal ca. 3000 PSI i, ja det er meget.
     
Her har vi haft inspektion, så skal der laves Track og Balance, det betyder at man prøver at fjerne så mange vibrationer så muligt, det er faktisk lidt af en videnskab, man har selvfølgelig fint udstyr til det, men det kræver stadig lidt erfaring, den har jeg efterhånden fået, så nu går der fint.  
     
  Richar efter en hård dag på linen, Richard er engelsk, en alletiders fyr.
     

Paranoid Scotty taler til sig selv.

 
     
  Her er 3 af mine Phillipinske kollegaer, fra venstre, Ching, Obert og Manny.
     
Hvert halve år, skal Floats'ene blæses op og testes, de bruges kun til nødlanding på vand.  
     
Tilbage til toppen.